راه کارهایی برای تناسب اندام عرضه پکیج های چاقی و لاغری برای آقایان و بانوان با ما همراه باشید

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 11
  • بازدید دیروز : 4
  • بازدید کل : 6588

پیوند ها

اگر میخواهید در رژیم شکست نخورید


اگر میخواهید در رژیم شکست نخورید

اگر میخواهید در رژیم شکست نخورید...

غذاهای فرآوری شده، کنسروها و فستفودها سریع آماده میشوند؛ ولی، کالری بیشتر و ارزش غذایی کمتری دارند. انجمن رژیم آمریکا، مصرف دست کم 3 تا 5 وعده میوه و سبزی را در هر روز توصیه میکند.

در این مطلب قصد داریم 6 راهکار برای موفقیت در رژیمهای کاهش وزن را با هم مرور کنیم. با ما همراه باشید...

1_هر چه میخورید را یادداشت کنید

برای 5 روز تا یک هفته، هر آن چه میخورید و میآشامید را یادداشت کنید. این که چه میخورید، چه وقت آن را میخورید، چه قدر میخورید و به همراه چه کسی می خورید، پرسشهایی مهم هستند که باید به آنها پاسخ دهید. بیشتر مردم در آخر روز نمیتوانند همه آن چیزهایی که خوردهاند را به یاد بیاورند و همیشه مقداری از آن را جا میاندازند. با خودتان صادق باشید.

لازم نیست که دیگران لیست غذاهایی که خوردهاید را ببینند. این یک مسأله خصوصی است. بسیاری از افراد میگویند که چیزی نمیخوردهاند، چون میدانستند که مجبورند آن را یادداشت کنند.

فایده بزرگ نوشتن آن چه میخورید، این است که متوجه میشوید چه قدر خوردهاید و کجا زیادهروی کردهاید که باید آن را از رژیم غذاییتان حذف کنید.

2_خیلی کم غذا نخورید

رژیمهایی که کالری اندکی دارند، در کوتاه مدت باعث کاهش وزن میشوند؛ ولی، در طولانی مدت حفظ آنها مشکل است. شما به تدریج خسته، عصبی و تحریکپذیر خواهید شد و برای انجام کارهایتان انرژی نخواهید داشت. دیگران هم دیگر خوش شان نمیآید با شما غذا بخورند، چرا که شما کمابیش همه انواع مواد غذایی که آنها میخورند را نمیخورید و برای همهی غذاها منع مصرف دارید.

3_نه پُرخوری کنید و نه خیلی کم غذا بخورید

صبحانه مهمترین وعده غذایی است و کسانی که این وعده غذایی را سرسری میگیرند، در آخر روز با وعدههای سنگین، پرخوری میکنند و کمتر به غذاهای سالم روی می آورند. دست کم 3 وعده غذا در روز بخورید. در واقع، شما باید مقدار غذای مصرفی خود را بین 6 وعده تقسیم کنید. این کار متابولیسم را فعال میکند و قند خون را بالا نگه میدارد و بنابراین، شما احساس گرسنگی نخواهید کرد.

4_غذاهای تازه بخورید

غذاهای فرآوری شده، کنسروها و فستفودها سریع آماده میشوند؛ ولی، کالری بیشتر و ارزش غذایی کمتری دارند. انجمن رژیم آمریکا، مصرف دست کم 3 تا 5 وعده میوه و سبزی را در هر روز توصیه میکند. اگر نمیتوانید هر روز برای درست کردن این نوع غذاها وقت صرف کنید، برای چند روز یکجا درست کنید.

برای مثال، در کاسهای بزرگ مقداری میوه و سبزی تازه خرد کنید و در یخچال بگذارید و تا دو یا سه روز از آنها استفاده کنید. به این ترتیب، بدون این که هر روز وقت صرف کنید، از میوه و سبزی بهره خواهید برد.

5_آب و مایعات فراوان بنوشید

بیش از بقیه نوشیدنیها آب بنوشید. ما روزانه به 8 تا 12 لیوان آب نیاز داریم. به بیان دیگر باید آن مقدار آب بنوشیم که ادرارمان شفاف و روشن باشد. نوشیدن آب فراوان، سموم را از بدن خارج میکند و پوست شما نیز درخشندگی خود را باز خواهد یافت.

6_ورزش کنید، کمتر بخورید

ورزش و رژیم غذایی دو جزو جدا نشدنی از رژیم کاهش وزن هستند؛ ولی، حتماً می خواهید بگویید، نمیتوانید ورزش کنید، چون وقت ندارید. وقتی به خانه میرسید، آن قدر خستهاید که ... و بهانههایی از این قبیل؛ ولی، در عوض از خودتان بپرسید وقتی که اضافه وزنم کم شود، از انجام چه کارهایی لذت خواهم برد که پیش از آن نمی توانستهام انجام دهم؟ کدام لباسها را میتوانم بپوشم و کلسترول خونم چقدر پایینتر خواهد آمد؟

پاسخ به این پرسشها انگیزهای خواهد شد برای تحمل سختیهای ورزش کردن و رعایت رژیم غذایی مناسب. مهم این است که شما رژیم غذایی و الگوی ورزشی درستی را دنبال کنید که بتوانید همیشه و به طور پیوسته از آنها پیروی کنید.

مربی تناسب

  انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 55

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

morabitanasob@gmail.com

تناسب اندام آقایان و بانوان

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما