راه کارهایی برای تناسب اندام عرضه پکیج های چاقی و لاغری برای آقایان و بانوان با ما همراه باشید

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 7
  • بازدید دیروز : 1
  • بازدید کل : 6601

پیوند ها

واکنش بدن در برابر رژیم لاغری


واکنش  بدن در برابر رژیم لاغری

 

رژیم لاغری

امروزه تعداد افرادي که به دنبال رژیم هاي سریع و آني براي لاغري مي گردند کم نیست اگر شما هم از این رژیم پیروي مي کنید به این مطلب توجه کنید.

بسیاری از افراد به ویژه بانوان اقدام به رژیم لاغری به روش شخصی می نمایند . سلایق شخصی در رژیم لاغری و غذایی هیچ توجیه علمی نداشته و اثرگذار نیست . چنین روش های خودسرانه نه تنها اقدامی بیهوده می باشد بلکه موجب تنش و بروز رفتارهای عصبی و کسالت روحی نیز می شود .

اولین و رایجترین اشتباهی که افراد در برنامه کاهش وزن خود مرتکب میشوند محاسبه غلط کالری مصرفی در برنامه رژیم غذایی است. بدترین روش برای شروع رژیم غذایی، کاهش ناگهانی میزان کربوهیدرات و در نتیجه از دست دادن مایع زیادی از بدن است. کاهش مایعات به میزان مایعات دریافتی بستگی ندارد، بلکه مستقیما به توانایی بدن در نگهداری مایعات ارتباط دارد.

در این برنامهها چربی بدن کاهش نمییابد، بلکه در واقع تنها پروتئین از دست میرود که برای کلیهها بسیار خطرناک است. هنگامی که این نوع رژیمها موقتا قطع شوند فرد مجددا با افزایش وزن به صورت چربی مواجه میشود و اغلب میبینیم فرد حتی چاقتر از زمان قبل از رژیم شده است.

موضوع لاغری و بلعکس چاقی باید علمی و با شناخت از کنش و واکنش اندام های درونی بدن باشد . وقتی افراد کثیری از مکانیسم لاغری در سلول های بدن و این که چگونه و در چه شرایطی چربی می سوزد و یا چگونه توده عضلات و چربی در بدن شکل می گیرد شناختی ندارند ، بدیهی است تلاش برای لاغری یا چاقی بیهوده خواهد بود.

وقتی شخصی از چگونگی ترشح انسولین در بدن اطلاعی ندارد و از عملکرد انسولین در بدن آگاه نیست ، یا فرق چربی های مفید و چربی های بد را نمی داند ، رژیم لاغری وی جز سختی و عذاب چیزی دیگری را برایش به ارمغان نمی آورد.

نکته: گرسنه ماندن باعث میشود وزن بدن به دلیل ذخیرهسازی چربی افزایش یابد. اگر هدفتان از گرسنگی کشیدن کاهش وزن است باید در برنامه رژیمی خود تجدیدنظر کنید. به جای گرسنگی یک برنامه مناسب ورزشی برای خود تعیین کنید و بیشتر به باشگاه بروید. از میوهجات، سبزیجات، حبوبات، گوشتهای کمچرب و ماهی استفاده و سعی کنید ۴ یا ۵ بار در هفته طبق یک برنامه منظم ورزش کنید..

  انتشار : ۸ آبان ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 48

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

morabitanasob@gmail.com

تناسب اندام آقایان و بانوان

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما